Ce firme, ce ziare și ce televiziuni au primit bani de la PNL BN pentru propagandă politică?

Partidele politice încasează subvenții de la statul român iar sumele sunt exorbitante, ca dovadă cheltuielile cu propaganda politică reprezintă 70% din bugetul partidelor, ceea ce înseamnă că pentru funcționarea lor nu e nevoie de mai mult de 30% din ce primesc de la stat. Pentru că numai PNL a transmis situații detaliate pe anul 2021 la Autoritatea Electorală Permanentă vă prezentăm datele oficiale comunicate de filiala PNL BN. Astfel, cu propaganda politică s-au cheltuit 57.797,42 lei, iar pentru protocol au fost cheltuiți 59.209,33 lei, cum vă spuneam într-un alt articol.

Printre publicațiile care au încasat bani de la PNLBN în anul 2021 sunt:

Timponline, prin două firme GHEMED PRODUCTION SRL și TIMP ONLINE SRL, care a încasat cea mai mare parte din plățile pentru presa scrisă, respectiv 10.507,02 lei, prin plăți aproape în fiecare lună (de tip abonament) de câte 1070 de lei.

Linca Media Sport SRL a încasat 3.154,80 de lei, în trei plăți de câte 1051,60 lei fiecare, tot de trei ori a fost invitat primarul Bistriței la podcastul realizat de jurnalistul Adrian Linca.

Erata : Conform jurnalistului Adrian Linca firma lui nu a încasat în 2021 decât 800 de lei pentru felicitări publicate în ziar. Primarul a fost o singura data în 2022 la podcast (au fost în schimb Hangan Sorin și Dobra Dorin în 2021 care nu au plătit nimic). Rezulta ca există neconcordante între datele raportate de PNL, mai ales ca una din plăti e trecută la protocol.

Bistrița Express prin SIMEDIA GRUP SRL, firma jurnalistei Simona Bozbici, ce deține și un studio de televiziune și un site, pe această firmă s-au făcut două plăți de câte 1000 de lei fiecare.

Pe statul de plată al PNL mai figurează firma Presa Liberă SRL, deținută de Claudia Botezat, soția jurnalistului Cosmin Botezat de la Ziar de Bistrița, cu sume modice de circa 1000 de lei în cinci tranșe, adică 5000 de lei.

La fel firma MEDIA PROMPT COMMUNICATION SRL deținută de jurnalistul Alin Cordoș, care deține ziarul Propolitica, a încasat 2100 de lei în două tranșe egale.

Din televiziune cele mai mari încasări de la PNL BN le-a avut postul de televiziune SângeorzTV, respectiv PATRYON INVEST SRL care este firma oficial deținătoare a licenței TV, în sumă de 14.274,42 lei. Iar o altă firmă cu conexiuni prin Sângeorz Băi, OTIC SIMONA-FLORENTINA INTREPRINDERE INDIVIDUALA care se pare că ar aparține soției unui fost cameraman de la SGTV și administrează site-ul N1TV (post TV fără licență CNA) a luat 14.442,62 lei. În total cele două firme au încasat în anul 2021 suma de 28.717,04 mai bine de 49,6% din bugetul total alocat pentru propagandă de PNL BN.

Conform legislației din România partidele politice nu pot finanța direct posturile de televiziune decât în campania electorală, cu toate acestea unele site-uri locale au și studio de unde transmit emisiuni live, dar acestea nu dețin licențe ca posturi TV și ca urmare nu se supun rigorilor legii. Singurul post TV licențiat aflat pe lista de plăți a PNL este Sângeorz TV.

Pentru comparație vă prezentăm și sumele plătite pentru protocol la diverse firme din Bistrița, relevante sunt plățile în valoare de 8.586,20 lei de la Crama Veche (Flamenco SRL), de la Lencom Mari SRL în valoare de 13.715,58 de lei, dar și cumpărăturile făcute din benzinării (de unde se pot cumpăra țigări, băutură și cafea eventual).

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%%footer%%