În perioada 28 februarie – 2 martie 2024 se va desfășura, la Colegiul Național de Informatică Piatra‑Neamț, etapa națională a Olimpiadei Internaționale de Informatică pe Echipe – IIOT.
Olimpiada Internațională de Informatică pe Echipe a fost înscrisă în Lista olimpiadelor școlare ce se vor organiza și desfășura în anul școlar 2023-2024, pentru elevii din învățământul secundar, Anexa 2 la O.M.E. nr. 3469/29.01.2024, olimpiade pe domenii/discipline de studiu – Informatică, poziția 4.
Echipa Urzisoft de la Colegiul Național Liviu Rebreanu s-a calificat la etapa finală a olimpiadei de informatică pe echipe.
Conform paginii de Facebook a CNLR: ” Declarăm deschis sezonul olimpiadelor, dar nu oricum, ci cu o veste mi-nu-na-tă! Avem o primă calificare la etapa națională a Olimpiadei internaționale de informatică pe echipe – 2024.
Urzisoft, echipa CNLR, coordonată de prof. Constantin Gălățan și alcătuită din Doru Floare (XII A), Robert Moldovan (XI B), Iulia Carp (XI B), Octavian Tiberiu Bâcâin (IX B), face parte din cele 12 echipe care vor participa la etapa națională.”
Numai 12 echipe sunt calificate în faza finală, din care 5 echipe sunt din București.
Vedeți lista echipelor aici.
Ce se întâmplă la olimpiada de informatică pe echipe (extras din regulament)?
Obiectivul principal al Olimpiadei Internaţionale de Informatică pe Echipe este să stimuleze, alături de Olimpiada de Informatică, interesul tinerilor faţă de Informatică şi TIC. Din ce în ce mai des, piaţa muncii operează la nivel mondial în contexte în care lucrul în echipă este utilizat pentru proiecte şi activităţi specifice.
Organizaţiile de astăzi urmăresc, de fapt, lucrul în echipă, considerându-l o strategie de a obţine rezultate mai bune, datorită multiplelor competenţe ale unei echipe, capacităţii membrilor echipei de a se susţine unii pe alţii pentru a depăşi momentele dificile, abilităţii de a multiplica opţiunile, graţie creativităţii ce apare din compararea ideilor diverse. Plecând de la premisa că în majoritatea locurilor de muncă angajatul trebuie să colaboreze cu alte persoane pentru a-şi îndeplini propriile atribuţii, este clar că existenţa acestei competenţe va duce la un mediu de muncă mai bun şi ar îmbunătăţi nivelul performanţelor.
PARTICIPANȚI
Fiecare echipă participantă va fi formată din 4 elevi + 2 elevi (rezerve), fără a putea fi schimbați elevii în cadrul echipelor pe parcursul competiției. Elevii trebuie să fie înscriși în învâțământul liceal în țara pe care o reprezintă, cel puțin în perioada septembrie-decembrie a anului precedent ediției IOIT la care participă, și care nu au împlinit vârsta de 20 de ani până la data de 1 iulie a anului ediției IOIT la care participă.
Fiecare echipă va avea un profesor coordonator care va înscrie echipa în competiție. Profesorul coordonator va asigura desfășurarea corectă a competiției, conform regulamentului. Fiecare echipă va avea nume de utilizator valid pentru tot parcursul competiției şi o parolă care va fi diferită pentru fiecare etapă.
Programul competiției :
4 etape preliminare care se vor desfășura on-line, fiecare pe parcursul a 3 ore
Etapa finală națională, cu durata de 3 ore, la care vor participa cele mai bine clasate echipe
în etapele preliminare,
Etapa finală internațională, cu durata de 4 ore, la care vor participa 1-2 echipe câștigătoare ale etapei finale națională.
Fiecare etapă a competiției va consta în rezolvarea a 7 probleme în limbajele de programare C/C++/Pascal. Evaluarea se va realiza pe baza unui sistem de evaluare automată.
Subiectele competiției vor fi elaborate în limba engleză.
Programa de concurs vizează competenţe specifice următoarelor conținuturi:
Tablouri
Algoritmi de sortare, căutare
Metoda Greedy
Recursivitate
Programare dinamică
Grafuri
Arbori
Liste